top of page
  • Vladimir Benić

Što na Linkedin-u možemo naučiti iz objava najvećih poslodavaca?

Updated: Apr 16, 2021

Linkedin je postao središnje mjesto za komunikaciju poslovnih tema, uspješnih projekata, za povezivanje s drugim stručnjacima i razmjenu kvalitetnog sadržaja. Logično je kako će na mjestu gdje je najveća pažnja raznih profila stručnjaka biti sve veća potreba isticanja poslodavaca, odnosno stvaranja određene percepcije o radnoj kulturi, prilikama za posao, uspjesima tvrtke i ljudi koji u njoj rade. Sve su to elementi koji mogu učinkovitije pozicionirati tvrtku kao poslodavca kod kojeg će mnogi rado doći raditi, odnosno mogu nadograditi komunikaciju u svrhu jačanja employer branda.


Welcome to your blog post. Use this space to connect with your readers and potential customers in a way that’s current and interesting. Think of it as an ongoing conversation where you can share updates about business, trends, news, and more.


Analiza objava najvećih poslodavaca na Linkedin-u


Za potrebe ove analize najveći poslodavci su u ovom slučaju oni koji imaju najviše pratitelja na Linkedin-u. Zanimale su nas dvije temeljne metrike društvenih mreža i analiza sadržaja (contenta):

  • broj pratitelja,

  • engagement pratitelja te

  • popis tema koje su predmetom objava i

  • koje kategorije tema ostvaruju najbolji engagement.

Potrebno je napomenuti kako je u analizi 8 najvećih poslodavaca po kriteriju broja pratitelja te kako je u analizi zadnjih 20 objava tih poslodavaca (molim javite ako ima netko više pratitelja da vas uvrstimo u analizu).


Pregled analiziranih poslodavaca



Prosječan engagement na Linkedin-u globalnih brandova je oko 0,06% te možemo zaključiti kako sve navedene tvrtke imaju bolji engagement u usporedbi s globalnim prosjekom.

Za bolje razumijevanje teme važno je također istaknuti koje su sve prednosti ako imate snažan brand na Linkedin-u te kako veći broj pratitelja nije nužno najbolji pokazatelj "uspjeha", već je engagement pratitelja puno značajniji pokazatelj. To znači kako je sadržaj koji objavljujete ono što zanima vašu ciljanu publiku i na što publika obraća pažnju.


Svrha prisutnosti vašeg branda na Linkedin-u

Linkedin je mjesto visoke koncentracije stručnjaka i poslovne zajednice koje uglavnom zanimaju teme profesionalnog i osobnog razvoja, inovacija, upravljanja organizacijama, timovima, razvojem leadershipa, razmjena iskustava, zapošljavanja i razvoja karijere i slične teme koje uključuju i informiranje o različitim tvrtkama i projektima koje tvrtke ostvaruju kroz svoje poslovanje. Osnovna pretpostavka je sljedeća: ako na jednom mjestu imate velik broj posjetitelja - imate priliku zainteresirati ih svojim sadržajem i na trenutak "uvući" u svoj svijet, u kojem je onda moguće stvarati određenu percepciju i informirati posjetitelja da ste zanimljiv poslodavac, kakve sve projekte radite i koliko ste uspješni, pozicionirati se kao lider u nekom području (stručnost) i slično. Kao i u svim drugim područjima komunikacije, najbolja strategija nije samostalno se hvalisati ili stalno objavljivati popuste i svoje proizvode. Više je dimenzija što neki sadržaj čini kvalitetnim i većinom ga znamo prepoznati kad ga vidimo. Iako to nije tema ovog članka, uložiti određene resurse i napore u osmišljavanje sadržaja koji je povezan s vašim employer brand smjernicama je nužan korak kako biste konzistentno informirali posjetitelje o svojoj tvrtki i upravljali imidžom i percepcijom koju želite ostvariti.




Kako smo napravili analizu ovih objava koje vidite u tablici iznad? Teme objava smo razvrstali u 8 kategorija, a te kategorije su rezultat najčešćih objava (onih zadnjih 20 koje su predmet analize). Istom metodologijom možete i za sebe i vašu konkurenciju pokušati analizirati u kojim područjima ste sadržajno slični, kako se diferencirati, itd. Zatim smo pobrojali sve objave i dobili njihovu učestalost te smo izračunali engagement za svaku kategoriju objava.


Što možemo zaključiti?

Ne treba preuveličavati snagu zaključaka jer je ipak riječ o malom uzorku od samo ukupno 160 objava, ali odmah je uočljivo kako se objave mogu podijeliti u 2 veće kategorije:

1) PR/marketing objave: objave o proizvodima i uslugama, objave rezultata tvrtki i internih aktivnosti (kao božićni domjenci, donacije), eventi i suradnje, osvojene nagrade tvrtke.

2) Human resources teme objava: oglasi za posao, razvoj zaposlenika, isticanje benefita za zaposlenike, promicanje leadershipa tvrtke (ova kategorija može biti u obje glavne kategorije).

Zašto je 68% objava vezano uz PR/marketing teme? Ne znamo točan odgovor, ali vrlo vjerojatno zato jer je Linkedin kao kanal pod odgovornošću PR/internih komunikacija/marketinga i tvrtke razmišljaju o modelima komunikacije sadržaja kakav su prije uglavnom plasirali u novine i slične medije. Koliko je takav sadržaj zanimljiv najbolje pokazuje engagement koji je značajno niži u usporedbi s HR temama (employer branding). Manji broj HR objava rezultat je manjka resursa u HR-u da kontinuirano promovira sadržaj bitan za employer branding, a to je opet uslijed manjka resursa i postojanja definirane employer branding strategije i komunikacijske strategije u tom kontekstu.

Najveći prostor za napredak je definitivno komunikacija benefita zaposlenika, gotovo ključnog alata u kreiranju i diferenciranju employer branda. Tek je jedna tvrtka u zadnjih 160 objava imala 2 objave o benefitima za zaposlenike.

Napomena: zaključak ne znači kako se treba u potpunosti odreći reklamnih/PR objava, ali svakako treba bolje balansirati "kut" iz kojeg se takve priče objavljuju s razumijevanjem tko je ciljano tržište na Linkedin-u i tko je vaša publika tamo (ne vrijede sva pravila za svaku tvrtku!). Logično je da za takav tip sadržaja tvrtke imaju više materijala - sadržaj kao primjerice fotografije jer se takvi eventi često profesionalno fotografiraju i snimaju upravo zbog ustaljenog načina priprema objava za "stariji" način komunikacije.


Kako izgleda engagement po svim kategorijama objava i svim tvrtkama?



Engagement brojke su zaista zanimljive i šarolike, a snažno ukazuju (iako je riječ o manjem uzorku) na zanimljivost tema ciljnom tržištu Linkedin posjetitelja. Osobno često zagovaramo kako tvrtke trebaju isticati svoje dobre lidere jer oni a) imaju puno znanja i iskustva koje mogu podijeliti s drugima i b) snažno utječu na potencijalne kandidate i interne zaposlenike, "približavaju" im se i utječu na osjećaj pripadnosti i povezanosti s njima. Najmanje zanimljiv sadržaj u ovoj statistici su objave evenata i suradnji - zato jer je taj tip sadržaja najbliži klasičnom PR-u. Posjetitelji Linkedin-a pokazuju kako ne žele vidjeti isti sadržaj u novinama i na ovakvoj profesionalnoj mreži.

U kontekstu analize engagementa naš je dojam kako statistika Rimac automobila izgleda zaista impresivno, ali ju treba staviti u kontekst zanimljivog proizvoda za koji i inače vlada veliki interes (automobili), novih tehnologija, budućnosti električnih vozila i pogona, karizmatičnog CEO-a i općenito "wow" faktora i uspjeha koji se do jučer činio nepojmljiv iz naših okvira. Primjerice utrka 2 automobila nije posebno kvalitetan sadržaj koji će zanimati razvojno orijentirane profesionalce, ali će prikupiti velik enagement. S druge strane, ostaje za razmisliti i drugim tvrtkama da barem na tragu tog primjera kvalitetnije prezentiraju svoje inovacije, tehnologiju koju imaju i razvijaju - što su teme koje mogu izazvati veći interes, a često su jednako "magične" kao i električni automobili. Ah, ali da, nedostaje sadržaja, teksta, fotografija... Izgleda da je u dobu društvenih mreža ipak...content is king, a ne korisnik.

38 views

コメント


bottom of page