U srži ideje remote rada je imati mogućnost zaposliti talente s bilo kojeg područja i ostvarivati prednosti i benefite raznolike radne snage i potencijalno povoljnijeg troška rada. Primjerice tvrtka u Zagrebu može zaposliti nekoga iz Rovinja, bez potrebe da zaposlenik fizički mijenja lokaciju i seli u Zagreb. Isto tako, tvrtka iz Zagreb može zaposliti nekoga iz Podgorice ili Bukurešta, ovisno o potrebama i poslovnom modelu.
Prednost remote rada omogućit će da postojeći zaposlenici mogu odlučiti odseliti na Maltu, a i dalje raditi za poslodavca iz Hrvatske, ako će takav angažman odgovarati zaposleniku i radniku.
Odabirom određenih modela rada, tvrtke izravno upravljanju nizom drugih procesa kao što je dizajn posla, zapošljavanje, onboarding, kanali komunikacije, performance management, razvoj zaposlenika, promoviranje, nužnost implementacije određenih tehnoloških alata, itd.
Modeli remote rada
Nekoliko je različitih pristupa i modela organizacije rada koji imaju svojih prednosti i nedostataka, najčešći modeli su:
Potpuni remote rad (svi zaposleni rade s bilo koje lokacije)
Djelomični remote rad koji ima više varijacija
Kako remote rad utječe na employer branding?
1. Pozicioniranje kao poslodavac na ovom spektru:
Pozicioniranje znači zauzimanje određenog "prostora" u percepciji, ali i realnim radnim uvjetima koje će dovesti do toga da kvalitetnije zadovoljavate potrebe organizacije (ostvarivanje ciljeva) i potrebe radnika (uvjeti pod kojima žele raditi kod vas i pomoći ostvarivati ciljeve organizacije).
2. Utjecaj remote rada na EVP:
Vaš je zadatak balansirati investicije u ovim dimenzijama (ili i nekim dodatnim, ovaj "framework" ne mora biti konačan popis dimenzija). Balansiramo investicije jer nemamo resurse niti vrijeme postići sve istovremeno, a i balans je bitan kako biste naglasili to što već želite postići kroz svoj employer brand i prepoznatljivost i atraktivnost kao poslodavac, ponovno usklađeno s potrebama i očekivanja radnika i kandidata za posao.
3. Utjecaj remote rada na EX - Employee Experience:
Svrha rada i analize na employee journey-a je u razumijevanju:
što je zaposlenicima bitno,
koja iskustva najviše doprinose željenom employer brandu,
koja iskustva najviše štete željenom employer brandu.
Nemojte zaboraviti - employer branding zahtijeva određene investicije - uspjeh tih investicija najviše ovisi o tome KOLIKO uspješno ste "aktivirali" projekt u organizaciji, a to je employee experience
4. Utjecaj remote rada na segmentaciju zaposlenika/radne snage
Segmentacija zaposlenika predstavlja važan korak u implementaciji employer branding aktivnosti ako se teži postići veća učinkovitost employer branding poruka, radnog iskustva i EVP-a (ciljanje određenih segmenata umjesto cijelog tržišta).
Remote first model je u tom smislu pod dodatnim utjecajem segmentacije koja se odražava na "ponudu radnih uvjeta" (EVP dimenzije).
Nužnost prilagodbe ključnih dimenzija EVP-a remote radnicima (ili onima koji će nešto više vremena raditi remote nego u uredu). Učinkovitost svih tih aktivnosti treba dovesti do autentičnog radnog iskustva i jasnijih poruka oko vašeg EVP-a, a te poruke trebaju privući pažnju onih koje želite zadržati i privući. Jasnoća poruka je jako važan segment zbog troška komunikacije u kontekstu employer brandinga. Zato nije preporuka pristupati temi sporadično s ponekom recruitment kampanjom - jer svaki put kada želite nešto komunicirati o svojoj organizaciji - trošite novac i resurse ponovno "gurajući" tržištu svoje poruke. Izgradnja employer branda s autentičnim porukama dugoročno značajno smanjuje trošak komunikacije, budući da je ciljanom segmentu "sve jasno" oko vašeg EVP-a.
Segmentacija već danas ide u smjeru individualizacije, a remote rad to snažnije naglašava.
Zaključno
Bit će potrebno puno eksperimentiranja kako bi se stvorili novi načini promocije remote kultura.
Na tom putu isprobavanja i testiranja raznih opcija, presudna će biti i tolerancija na neuspjeh, što može poslužiti i kao mehanizam osnaživanja u tvrtkama i leadership pozicijama da će uspjeh biti oblikovan našim pristupom i otvorenošću isprobati i testirati nove i drukčije modele rada.
Izazova sigurno ima koliko i prednosti, ali ignoriranje teme može samo dogoročno naštetiti vašoj organizaciji (a ponekad i kratkoročno). Naši napori da stalno poboljšavamo radna iskustva utječu na zadržavanje (i privlačenje) radne snage i to na razini tržišta, ne samo pojedine tvrtke. Gobalno snažnija prisutnost remote modela rada dodatno može utjecati na potencijalni odljev radnika - jednostavno će biti lakše raditi za Facebook ili AirBnB iz udobnosti kućnog ogrtača.
Iskustva koja smo stvarali u modernim uredima, s besplatnom kavom i sobama s igricama možda će sutra trebati usmjeriti na drukčije modele poticanja "zabavne" i "cool" radne atmosfere. S više remote radnika ured postaje manje bitan, a preostaje nam značajnije raditi na komunikaciji, razvoju, kulturi, odnosima; možda čak i svrhovitosti posla i naših ciljeva. To je ujedno i velika prilika da se puno organizacijskih elemenata "presloži" kako bismo se kvalitetnije nosili s prednostima i izazovima remote rada.
Comentários