Iako puno toga možemo napraviti online, neke offline aktivnosti je jako teško "pustiti" i prepustiti se efikasnijem načinu rada. Proces zapošljavanja jedna je od takvih aktivnosti, međutim najbolja rješenja su u kombinaciji digitalnog i osobnog kontakta s kandidatima za posao.
Temelj svih promišljanja treba biti optimizacija poslovnog procesa i candidate experience
Ovdje navodimo dva ključna segmenta jer su oba jedako bitna. Temelj svakog posla rukovoditeljica i managera je u unapređenju poslovnih aktivnosti i procesa. Neće se radnik baviti s unapređenjem jer često nema niti tu odgovornost; radnik svakako može doprinijeti idejama i utjecati na promjene. Prvo pitanje koje zahtijeva odgovor je: može li proces zapošljavanja biti jeftiniji, kraći, kvalitetniji? Odgovor na sva tri područja je sigurno "Da", provjereno na više od 40.000 testiranja u posljednjih 6 godina rada online platforme CareerCentar.
Jeftinije, brže, kvalitetnije? Zvuči nemoguće
Sve je nemoguće ako se proces ne pokušava prilagoditi, ali ako ste otvoreni korištenju digitalnih alata, pozitivni učinci su iznimni. Jedan od takvih alata omogućava provođenje online testiranje kandidata za posao. Svaka tvrtka, u svakom trenutku može testirati bilo koji volumen kandidata, na bilo kojoj lokaciji i za 1-2 dana imati gotove rezultate. Bez troškova putovanja (radnika koji sudjeluju u zapošljavanja ili kandidata za posao), bez izgubljenog vremena pozivanja kandidata i organizacije grupa testiranja, zauzimanja soba za sastanke i koordinacije svih promjena do kojih dolazi uslijed različitih zahtjeva kandidata za posao.
Prikaz koraka u procesu zapošljavanja i "interakcija" (touch-points) između kandidata i poduzeća
Ova slika prikazuje elementarne korake u većini profesionalno vođenih procesa zapošljavanja i u kojim sve točkama je moguće optimizirati iskustvo kandidata. Naravno, prvi korak je provesti istraživanje kako biste ustanovili u kojim točkama (fazama) vašeg procesa kandidati doživljavaju najveće razočarenje ili najlošije iskustvo (dovoljno je i da se loše osjećaju). Razumijevanjem točaka u kojima kandidati nisu zadovoljni, dolazite u poziciju osmisliti i dizajnirati poboljšanja u tom procesu.
Opet employer branding
Važno je istaknuti kako će svaka organizacija koja upravlja svojim brendom poslodavca težiti usklađivanju i dizajnu procesa koji će naglašavati percipirani brend ili one elemente brenda koje tvrtka želi istaknuti - kako bi opet utjecala na percepciju kandidata i želju za ponovnim pokušajem zapošljavanja. To znači kako će se ove dodirne točke optimizirati prema željenom employer brandu. Ako tvrtka želi biti prepoznata kao najbolje mjesto za zapošljavanje prodavača, onda proces zapošljavanja treba odražavati tu ambiciju. Ako tvrtke želi biti prepoznata kao mjesto na kojem se najviše ulaže u razvojne programe i edukaciju zaposlenika, tada i proces zapošljavanja treba odražavati takvu ambiciju.
Dodatna razina je razlikovati ovaj proces u pozicioniranje prema specifičnim segmentima - radnim skupinama koje će preferirati određena iskustva u procesu.
Koje digitalne alate tvrtke danas koriste kako bi proces zapošljavanja bio učinkovitiji?
Nekoliko je ključnih segmenata koje tvrtke mogu digitalizirati i biti bitno brže u procesu zapošljavanja i upravljanja kandidatima.
ATS ili sustav za praćenje kandidata
Brojne tvrtke koje nemaju digitaliziran proces zapošljavanja prijave kandidata obrađuju putem e-mail-a ili snimanjem životopisa na računalne diskove ili mrežne datoteke. Tako je prilično teško pratiti svaki proces, prisjetiti se gdje je koji kandidat i pratiti kako i zašto je netko prošao u određenu fazu selekcije. Jednostavan alat koji značajno olakšava proces prijava kandidata i praćenje kandidata u pojedinoj fazi zapošljavanja je ATS ili applicant tracking system. Najbolji primjer je domaći TalentLyft koji će vam omogućiti pristup kandidatima na istom mjestu, ocjene životopisa, komunikaciju s kandidatima, analizu trajanja pojedinih faza, i još dosta drugih korisnih alata. Svo vrijeme utrošeno na administraciju kandidata ćete zamijeniti boljim razumijevanjem ključnih metrika kod zapošljavanja i mogućnostima komunikacije i angažiranja svoje baze prijava kada se za to ukaže potreba.
Što kada ste ocijenili životopise i trebate doći do sljedeće faze u procesu zapošljavanja? Obično slijede odluke o testiranju kandidata kako biste provjerili njihova znanja i sposobnosti.
Online testiranje uštedjet će vam do 70% vremena u procesu testiranja kandidata
Svatko tko je ikada testirao kandidate za posao svjestan je utrošenog vremena u tom procesu. Naime da biste grupu od 20 kandidata testirali u svojem uredu, potrebno je:
nazvati 20 ljudi, ali to znači obaviti barem 40-50 poziva jer se nitko ne javlja baš kad ih zovete,
rasporediti kandidate u grupe, a kandidatima često ne odgovaraju predloženi termini pa tek slijedi "preslagivanje" i kombiniranje grupa,
rezervirati sobe za sastanke dovoljno velike da testirate barem po 10 kandidata (raspoređeni u dvije grupe),
ALI, ako imate testiranje izvan mjesta u kojem je središnji ured morate i putovati u mjesto testiranja - tamo je potrebno pronaći sobu za sastanke, ponekad i prenoćiti zbog više grupa, a to su dodatni troškovi procesa,
da biste proveli takvo testiranje, trebat će vam i do dva tjedna, zbog otkazivanja, dostupnih soba za sastanke, promjena termina, naknadna testiranja kandidata koji nisu stigli na testiranje, itd.
potom imate i obradu rezultata i tek onda neki finalni rang kandidata.
Sve to gore opisano možete zamijeniti online testiranjem. Kandidatima će kroz online sustav biti poslan link za pristup testovima, a sami ćete definirati rok testiranja. Tako ćete za 1-3 dana koliko obično traje testiranje, sebi i kandidatima omogućiti do 70-80% jeftiniji i kraći proces. Brzina procesa često dovodi do nezadovoljstva kandidata za posao, ali i gubitka interesa kandidata ili čak zapošljavanje u drugom poduzeću koje je brže završilo proces.
Čak i ako tvrtke provode specifična testiranja, kao što su assessment centri ili zahtjevniji stručni oblici testiranja, uvijek možete kombinirati online i offline proces kako biste stvorili najveću vrijednost poduzeću, a kandidatima optimizirali iskustvo zapošljavanja.
Što je osnovna svrha digitalizacije?
Na ova dva praktična primjera i scenarija vidite utjecaj tehnologije i na brzinu, kvalitetu i manji trošak procesa. Ti elementi čine osnovu za postizanje veće konkurentnosti na tržištu, a jedan od načina postizanja veće konkurentnosti je imati brže, jeftinije i kvalitetnije procese. Upravo stoga korištenje tehnologije omogućava čovjeku da se kvalitetnije posveti ključnim fazama procesa, kao što je u slučaju zapošljavanja faza razgovora za posao. Isto tako tehnologija će pomoći da imate više vremena posvetiti se kandidatima i utjecati na njihovo zadovoljstvo procesom, a onda dugoročno i na percepciju svog brenda poslodavca i želju kandidata da se i dalje prijavljuju i pozitivno pričaju o svojim iskustvima u vašem poduzeću.
Comments