Ovi divni ljudi finalisti su ovogodišnje kategorije Best Employer Brand Manager (m/f) i ponosni smo što na tržištu imamo tako uspješne stručnjake i predstavnike employer brandinga. S već dosta iskustva, puno projekata, izazova i brojnih uspjeha, željeli smo ih malo bolje upoznati i najaviti proglašenje pobjednika/-ice koje će se dogoditi sutra, 3.12.2021. godine na ceremoniji dodjele Best Employer Brand Awards Adria.
Ines Jozić - Coca-Cola HBC Hrvatska, BiH, Slovenija
Ines je voditeljica organizacijskog razvoja za Hrvatsku, BIH i Sloveniju u Coca-Cola HBC Hrvatska koja nam je približila prilike u FMCG sektoru i ulogu svoje organizacije na tržištu.
U kojem području ima najviše potencijala za izgradnju prepoznatljivog brenda poslodavca u FMCG sektoru?
Coca-Cola HBC se fokusira na polja obrazovanja i osnaživanja mladih. Svojim aktivnim angažmanom i ulaganjima u zajednicu učestvujemo u stvaranju prilika za mlade i transformaciji poslovnog okruženja u moderno, podržavajuće i inspirirajuće. Naši programi poput Coke Summershipa i Coca-Coline podrške mladima, usmjereni na osnaživanje mladih i prepoznavanje i jačanje njihovih kompetencija već su prepoznatljivi mladima, ali i poslodavcima, pa učesnici Coca-Colinih programa imaju prednost ili bar odličnu poziciju u selekcijskim procesima. Poučeni iskustvima utjecaja ovih programa na zajednicu, i prateći okolnosti prouzrokovane globalnom pandemijom i njenim utjecajem na naše kupce i partnere, pokrenuli smo novi program Raise The Bar. Radi se o obrazovnom programu usmjerenoga ka unaprijeđenju kvalitete znanja radnika u ugostiteljstvu i turizmu. Osnovali smo vlastiti obrazovni centar za konobare, barmene i bariste kako bismo podržali HoReCa sektor gdje su naši ključni kupci kojima, naročito usljed pandemije, nedostaje kvalitetno obučenih ljudi.
Koja su područja vama posebno bitna?
Coca-Cola HBC je proizvodna, ali i prodajna organizacija sa strategijom dostupnosti 24/7 našim kupcima i potrošačima. Tu smo u svako doba dana i partner smo za svaku prigodu. Stoga bih rekla da je prodaja DNA naše organizacije pa posebnu pažnju poklanjamo baš predstavljanju posla prodajnog predstavnika. Želimo najkvalitetnije ljude u prodaji, a posvećeni smo i stvaranju rodno različitih prodajnih timova jer su među našim glavnim strateškim ciljevima različitost i uključenost.
Ivan Gorski - Hrvatski Telekom
Ivan Gorski je Employer Brand Team, Group Leader u Hrvatskom Telekomu, ali i strateški partner za HR teme u Iskonu koji je s nama podijelio koje prednosti vidi u svom poslu kroz employer branding aktivnosti.
U kojim područjima vidite najveće prednosti i koristi od fokusiranog rada na poboljšanju employee experiencea i u širem kontekstu employer branda?
Jako je važno raditi na employee experience-u, i to najprije na onom trenutnih zaposlenika kao preduvjet za dobar employer brand. Interna promjena je zapravo čvrsta baza koju tek kada izgradimo možemo promovirati kandidatima koji se trenutno nalaze na tržištu.
Konkretno to u praksi vidimo posljednje dvije godine. Sve više kandidata prilikom potrage za poslom kao ključne riječi traži „rad od doma“ i „fleksibilnost“ i kako bismo to mogli zadovoljiti, najprije smo morali uvesti naš SmartWork. Riječ je o modelu rada koji nudi kombinirani rad od kuće i iz ureda. Takav način rada zaposlenicima omogućuje da rade primjerice u timu koji je fizički smješten u Zagrebu iz bilo kojeg dijela Hrvatske pa imamo tako kolege iz Vinkovaca, Splita, Rijeke...
S druge strane, kako naglašava i naš EVP, učenje te osobni i profesionalni razvoj zaposlenika je konstantno u našem fokusu kako bismo mogli kreirati svijet boljih mogućnosti za cjelokupno društvo. Stoga smo pokrenuli i studentske prakse u SmartWork modelu te ICT Akademiju u online obliku kroz koje su naši eksperti dijelili svoja znanja i poslovna iskustva mladima izvan kompanije. Omogućili smo studentima da se kroz stručno mentorstvo razvijaju u poslovnom svijetu te da kroz pet dana edukacija steknu ona danas najtraženija znanja i vještine. A 1300 prijava te 70 mentora nam je očita potvrda koliko je to važno našim zaposlenicima i društvu.
Na kraju, radom na employee experiencu u Hrvatskom Telekomu, odnosno navedenim internim promjenama i aktivnostima uspjeli smo postići povijesni rezultat od kada mjerimo zadovoljstvo zaposlenika i ponosno mogu reći da su naši zaposlenici danas najzadovoljniji ikada. A sada #neodustajemo dok to ne prenesemo izvan magenta zidova te dok postanemo najpoželjniji ICT poslodavac na tržištu.
Jelena Jelušić - Photomath
Jelena je Senior Employer Brand Manager u Photomathu, a kao istaknutu zagovornicu zaposlenika kao ambasadora tvrtke, zanimalo nas je kako uspijeva angažirati svoje kolegice i kolege jer je Photomath zaista značajno prisutniji na svim događanjima u IT zajednici.
Koliko je zahtjevno angažirati zaposlenike da se također bave i podržavaju employer branding aktivnosti?
Svi koji prate što i kako radim, znaju da već dugo zastupam ideju da su zaposlenici najbolji employer brand ambasadori tvrtke. Ako na employer branding gledamo kao jedan vid utjecaja na percepciju (influencinga) zaposlenika i kandidata, onda su zaposlenici najbolji mogući influenceri koji mogu vrlo autentično ispričati kako je raditi u nekoj tvrtki. Kandidate zanimaju njihova iskustva, a njima i najviše vjeruju.
I mnogobrojne statistike govore u prilog tome:
84% ljudi vjeruje preporukama prijatelja, obitelji i kolega više nego bilo kojoj drugoj formi oglašavanja,
16 x je veća vjerojatnost da ćemo pročitati poruku koju objavi naš prijatelj ili kolega nego kad tu istu poruku objavi tvrtka / brend,
Sadržaj koji objave zaposlenici na svojim društvenim mrežama podijeli se (re-share) 24 X češće nego kad taj isti sadržaj objavi tvrtka / brend,
Dijeleći sadržaj o tvrtki, zaposlenici imaju i do 10X veći doseg (reach) nego svi korporativni profili tvrtke na društvenim mrežama,
U prosjeku, zaposleniku ambasadoru se vjeruje 2 x više nego CEO-u.
Na početku je dosta zahtjevno angažirati zaposlenike u EB inicijative (jer nitko nema vremena, a baš ni interesa, uz svoj redovni posao i sl.), pa mislim da treba krenuti prvo s internom edukacijom o tome što uopće EB jest i zašto je važan, osvijestiti svima da potencijalne kandidate zanima iskustvo stvarnih zaposlenika u tvrtki (jer se s njima mogu najlakše poistovjetiti), tražiti podršku menadžera u uključivanju članova njihovih timova u pojedine inicijative te jasno definirati what's in it for them.
Također mislim da nije dobro nikoga prisiljavati ii forsirati da sudjeluju u EB aktivnostima. Nisu svi oduševljeni s idejom da su aktivni na društvenim mrežama (i još da dijele kompanijski sadržaj!) ili da sudjeluju u snimanju videa. I to je ok. Možda će ih više veseliti da napišu neki stručni blog. Ili će se pronaći u mentoriranju studenata na nekom natjecanju. Treba pričati s ljudima, vidjeti „what makes them thick“ i koliko su spremni izaći iz svoje zone komfora.
Do 2021. se u EB inicijative uključilo već preko 50 zaposlenika: kreirali su sadržaj za društvene mreže, pisali blogove, bili predavači na našim meetupima, tech konferencijama ili studentskim eventima, davali intervjue za medije, predstavljali nas na studentskim sajmovima poslova ili snimali videa…Samo ove godine Photomath je sudjelovao na preko 45 evenata! A to ništa ne bi bilo moguće bez zaposlenika ambasadora!
Marina Jurić - Addiko Bank
Marina Jurić je Group HR business partner, a nas je zanimalo koje je izazove je uspješno adresirao employer branding projekt u Addiko banci.
Koji je najveći izazov bio kojim ste se bavili ove godine kroz svoje employer branding aktivnosti?
Oduvijek smo smatrali da je važno predstaviti se potencijalnim kandidatima za posao onakvima kakvi zaista jesmo kako bi nas oni kojima odgovara naša kultura prepoznali. Kroz razgovore s kandidatima koji su se prošlih godina prijavljivali shvatili smo da nas se ne percipira kao modernu, specijalističku banku i da kandidati pravi, autentičan dojam o nama dobiju tek kad nas izbliže upoznaju. Uzrok smo vidjeli u tome što smo se više fokusirali na komunikaciju prema drugim ciljanim javnostima, stavljajući u prvi plan naše usluge i image predvodnika u digitalnoj transformaciji, a nedovoljno o nama kao poslodavcu.
To nam je bio znak da je vrijeme da glasnije i jasnije ispričamo našu autentičnu priču.
Krenuli smo od razgovora s našim zaposlenicima o tome kako je raditi u Addiko banci, zašto bi nekome preporučili da nam se pridruži, kako bi opisali Addiko kulturu i zašto vole raditi sa svojim kolegama. Kroz sve te razgovore se provlačio odgovor da nismo kao druge banke ili kao što većina kandidata doživljava bankarski svijet, već smo drugačiji, netipični. A to je ujedno bilo i dobro objašnjenje potencijalnim kandidatima o tome kako je raditi kod nas. Iz tih razgovora i razmišljanja je nastala naša Employer Value Proposion i naš slogan: „Addiko banka. Banka za netipične bankare,“ ili kako mi volimo reći „naša priča“ koju sada dalje integriramo u našu internu i eksternu komunikaciju.
Osim što smo neizmjerno zahvalni na svim vašim aktivnostima, trudu i tome što ste sjajni predstavnici ove značajne teme, želimo vam i puno sreće i uspjeha u budućem employer branding radu.
Comments