top of page
  • TALENTBRIEF

Kako well-being programi pozitivno utječu na kompetencije i zadovoljstvo zaposlenika

Updated: Jul 28, 2021

Briga o zaposlenicima i njihovom zdravlju jedan je od temelja uspješnih radnih okruženja. Zanima nas kako toj temi pristupaju različite tvrtke, a za ovaj članak smo posjetili Poslovnu inteligenciju.

Poslovna inteligencija je IT tvrtka u hrvatskom vlasništvu, osnovana 2001 godine. Bavi se primarno analitičkim sustavima te velikim tvrtkama kao što su banke, telekomi i retail pomažu iz velikih podatkovnih sustava izvući one podatke koji su im važni za poslovanje.


U Zagrebu imaju preko 130 zaposlenih i još 20-ak u drugim državama (Beč, London, Ljubljana, Sarajevo, Beograd, Podgorica).


Razgovarali smo sa članicom Uprave Slađanom Krpić, voditeljicom ljudskih potencijala Natašom Margetić Lukić i stručnjacima Teodorom, Ivanom, Antonijom i Ninom koji su kroz svoja različita iskustva približili što njima znači well-being u Poslovnoj inteligenciji.




Što je za vas well-being i kako utječe na vaš rad u PI?


Briga za well-being ili dobrobit zaposlenika je, ukratko, briga za njihovo fizičko i mentalno zdravlje. U Poslovnoj inteligenciji je svijest o važnosti dobrobiti zaposlenika prisutna od samog osnivanja tvrtke. Imamo zaposlenike različite dobi (od 24 do 65) te smo svjesni da su njihove potrebe i interesi različiti i stoga se trudimo osigurati programe primjerene različitim skupinama zaposlenika.


Zašto vam je važna dobrobit zaposlenika?


Dobrobit zaposlenika nam je važna zato jer smo svjesni da samo zdravi i zadovoljni zaposlenici mogu biti angažirani i uspješni u svom poslu, a samo s takvim zaposlenicima i tvrtka može biti uspješna.

Naša briga o dobrobiti zaposlenika temelji se na PERMA-H modelu Martina Seligmana. On je profesor psihologije i jedan od najznačajnijih autora na području pozitivne psihologije, a razvio je model koji objašnjava koji sve elementi utječu na dobrobit ili well-being zaposlenika.


PERMA-H model se sastoji od šest elemenata:


P – positive emotions – pozitivne emocije

E – engagement – angažiranost

R – relationships – odnosi

M – meaning – smisao

A – achievement – postignuće

H – health – zdravlje


Taj model nam je baza oko koje promišljamo koje aktivnosti i procese je potrebno unaprijediti kako bismo kontinuirano brinuli o dobrobiti naših zaposlenika i omogućili im da postignu svoj puni kapacitet.


  • P - Pozitivne emocije potičemo često i na različite načine. Jedan od najvažnijih i najčešćih načina je redovita povratna informacija i pohvaljivanje za rad i rezultate rada u timu. Redovito podsjećamo i educiramo naš management kako bi održavali redovite i kvalitetne razgovore sa zaposlenicima, a početkom godine smo uveli aplikaciju Apprais.ly putem koje svatko može svakom unutar našeg tima poslati povratnu informaciju o radu. Do sada je poslano preko 99% pohvala i nekoliko sugestija te je to aplikacija koja zaista potiče pozitivne emocije.

  • E - Angažiranost na poslu potičemo boljim razumijevanjem vještina svojih zaposlenika i omogućavanjem da se u okviru svog posla imaju priliku baviti takvim aktivnostima u kojima su dobri. Interno smo razvili svoj projekt PI Extra Mile kroz koji članovi našeg tima skupljaju milje za aktivnosti u kojima sudjeluju, a nisu dio njihovog osnovnog posla.

  • R - Odnosi, komunikacija i pripadnost su nam svima, kao socijalnim bićima naročito važni. Zbog toga jako puno ulažemo u poticanje redovite komunikacije i građenja odnosa među svim članovima tima. Posebnu pažnju posvećujemo novim kolegama koji se priključene našem timu te im kroz mentorski sustav i onboarding proces omogućujemo da se što lakše i brže uključe u tim. Svaka novozaposlena osoba dobije svog mentora koji joj pomaže i u poslovnom, ali još važnije, u socijalnom povezivanju.

  • M - Smisao je najčešće pokretač našeg ponašanja. Ako osoba vidi smisao u poslu koji radi, ako zna koja je šira slika i kako njen posao pomaže nekom drugom, kako utječe na rezultat tvrtke i vidi svoj benefit u tome, sigurno će biti sretnija, zadovoljnija i odanija tvrtki. Zbog toga uvijek kandidate prije zapošljavanja pitamo što im je važno, što ih motivira u radu, trudimo se da osoba ima sve uvjete koji su joj važni i da vidi širu sliku kojoj doprinosi svojim radom.

  • A - Osjećaj postignuća je također jedan od važnih motivatora i faktora well-beinga. Naši manageri sa svakim članom svog tima dogovaraju ciljeve (poslovne i razvojne) kojima teže, a unutar tvrtke imamo razvijen sustav kompetencija pomoću kojih se svaki zaposlenik razvija u željenom smjeru te im edukacije, uz timski rad s kolegama, pomažu u ostvarenju ciljeva. Svake godine za nekoliko zaposlenika tvrtka stipendira pohađanje magisterija ili doktorata po izboru, a soft skill edukacije su sastavni dio redovnih edukacija.

  • H - U Poslovnoj inteligenciji se briga za zdravlje sastoji od 3 segmenta:

    • Briga za fizičko zdravlje

    • Briga za mentalno zdravlje

    • Briga za obitelj


Za fizičko zdravlje zaposlenika brinemo osiguravanjem redovitih sistematskih pregleda, zdravim doručkom i voćem u uredu, poticanjem na bavljenje sportom (Multisport kartica, nogomet, ping-pong, biciklizam, trčanje), edukacijom o zdravoj prehrani i slično. Naš predsjednik Uprave aktivni je biciklist te je dobar model i uzor našim kolegama.


Našim kolegama, profesionalnim sportašima, omogućujemo potpunu fleksibilnost radnog vremena i mjesta rada te sve potrebne dodatne zdravstvene preglede, kako bi mogli nastaviti ostvarivati sportske uspjehe i istovremeno biti produktivni u radu.


Prošle godine smo radili na unapređenju ergonomije radnih mjesta kroz nabavu stolova primjerenih za visoke osobe, monitora najviše razine sigurnosti za zdravlje očiju, miševa za ljevoruke zaposlenike i za prevenciju bolova u zglobu i sl.


Za mentalno zdravlje smo se oduvijek brinuli te smo imali Mindfulness radionice i edukacije iz NLP-a, a posebno je mentalno zdravlje dobilo potrebnu pažnju u periodu Covid pandemije. Tada smo organizirali različite radionice psihološke pomoći. Imali smo radionice za roditelje koji su radili od kod kuće s djecom, mindfulness radionice smo organizirali online, uveli smo kavu s psihologom, a svi zaposlenici su imali mogućnost obratiti se i privatno psihologu na trošak Poslovne inteligencije.


Uveli smo u radionice Pozitivne psihologije i Resilience (psihološke otpornosti) te smo nakon potresa organizirali radionice za psihološku pomoć.


Poseban fokus stavljen je na roditelje, balans privatnog i poslovnog života te brigu za obitelj. U vrijeme pandemije organizirali smo Radionice za roditelje kako bi im pomogli smanjiti stres koji je izazivao rad od kuće uz prisustvo djece i ostalih ukućana.


Svjesni smo koliko je teško mladim mama se vratiti na posao na puno radno vrijeme nakon porodiljnog pa smo omogućili svakoj mami u prvom mjesecu povratka s porodiljskog dopusta rad u trajanju od 4 sata dnevno uz primanje pune plaće (za 8 sati dnevno). Svaki roditelj dobiva 3 slobodna dana za polazak djeteta u školu ili vrtić.


Već dugi niz godina imamo Mamforce i Dadforce certifikate koji su nam potvrda da radimo dobro i koji nam daju poticaj da u budućnosti nastavimo s aktivnostima koje pomažu zaposlenicima da se osjećaju dobro na poslu i da u isto vrijeme imaju kvalitetan privatni život.



Zbog COVID-a je značajno veći fokus stavljen na well-being – kakav je vaš dojam – koliko će aktivnosti „ostati“ u primjeni, vidite li neke dodatne potrebe u budućnosti u pristupu well-beingu zaposlenika?


Redovito pratimo potrebe i stavove naših zaposlenika i anketama, ali i čestim razgovorima te prilagođavamo programe i način rada njihovim inputima.


Uvodimo različite aktivnosti za naše zaposlenike i pratimo interes te ih prema tome prilagođavamo. Tako smo imali Školu zdravih leđa koja je bila neko vrijeme vrlo posjećena, ali je s vremenom interes zaposlenika pao jer su vjerovatno vježbe naučili i radili ih u vrijeme koje im je bolje odgovaralo, pa smo tu aktivnost ukinuli i uveli neke druge aktivnosti. U svakom slučaju, naučili smo da je stalna promjena sadržaja nešto što naši kolege vole i zato se trudimo tako raditi.


Od početka COVID pandemije, naši zaposlenici imaju mogućnost rada od kuće ili iz ureda, ovisno o njihovim potrebama i željama. Također, imamo fleksibilno radno vrijeme. Tvrtka je prilagodila svoje poslovanje ovom novom načinu rada i pokazalo se da smo uspješno prebrodili krizu te ćemo s takvim fleksibilnim načinom rada nastaviti i u budućnosti.


Nastavit ćemo osluškivati potrebe članova našeg tima i dalje te vjerujemo da ćemo zajednički pronaći načine kako da nam posao svima bude zadovoljstvo, a rezultati poslovanja da i dalje budu svake godine sve bolji.

bottom of page