top of page
  • Vladimir Benić

Možemo li privući i zadržati mlade talente prije nego svi emigriraju?


Mladi često nemaju najbolju percepciju o poslovima, nemaju zananja kako odabrati posao, koje se vještine traže za određen posao i teško im je procijeniti u kojem okruženju - tvrtki i poslovnom modelu će se najbolje razvijati.


Jedan od zadataka tvrtki, a onda i employer brandinga je mladima kvalitetnije predstaviti karijerne prilike i zainteresirati ih prema onim kriterijima koje smatraju bitnim. Primjerice ambiciozni mladi talenti željni velikih izazova trebaju moći na tržištu prepoznati koje organizacije će ispuniti njihova očekivanja i slično.



Kako danas doći do mladih talenata?


Mladi su uvijek najveći rizik na tržištu jer zbog manjka iskustva najmanje poznaju sami sebe i svoje karijerne želje, a i mogućnosti. Stoga mladima treba pružati što više konkretnih praktičnih iskustava, raditi s njima i razvijati ih, nuditi programe praksi i raznih projekata na kojima ih se može angažirati. Najbolje ćete odabrati buduće zaposlenike ako ste već vidjeli kakve vještine i pristup imaju prema poslu. Takva iskustva trebaju ciljati sve organizacije jer nam je svima interes da se mladi što kvalitetnije karijerno razvijaju jer to je bitna poluga razvoja tržišta rada.


Tvrtke uspješno razvijaju programe za mlade, primjerice A1 Start pripravnički program u A1 Hrvatska, a veseli i vidjeti da je Podravka ponovno pokrenula Shape program.



Što privlači mlade potencijalnom poslodavcu?


Radi se zaista puno aktivnosti te sve bolje tvrtke provode aktivne strategije razvoja odnosa s mladima. Glavne dvije aktivnosti su napredniji programi pripravništva gdje se bogatijim edukativnim sadržajem pokušava privući mlade i dati im priliku da se pokažu kroz razne projekte te edukacije za mlade u obliku meet-upa ili online predavanja na određene teme. Tako se tvrtke na neki način predstavljaju, a mladi imaju priliku naučiti nešto konkretno i bolje se upoznati s tvrtkom i zahtjevima određenog posla.


U komunikacijskom dijelu rade se razne kampanje, video sadržaji, a zanimljivi formati su i 24-satni hackaton-i.


Što sve tvrtke mogu napraviti s ciljem izgradnje dobrog employer brandinga?


Employer branding je poslovna funkcija koja zahtijeva puno usklađivanja i optimizacije investicija u nekoliko bitnih segmenata. Prvo je takozvani employee experience ili doživljaj rada - to je temelj izgradnje branda poslodavca jer iskustva su ono što je bitno i autentično. Ne možemo samo smišljati kampanje da smo super poslodavac ako tog iskustva koje reklamiramo nema u organizaciji.


Kroz ta iskustva rada zaposlenici će prepoznati određen EVP (employer value propostion) odnosno sve ono što percipiraju kao vrijednost kroz svoj radni odnos. Ovisno o resursima organizacije i potrebama, kako poslovne strategije tako i zaposlenika, tvrtke će “odabrati” određeni mix elemenata u koje će više ulagati i tako će EVP poslužiti kao orijentir balansiranja investicija u ljude i osnaživanja branda poslodavca.

Jedan od razloga zašto employer branding ima smisla započeti graditi interno prema zaposlenicima je upravo način na koji dolazimo do informacija o nekoj organizaciji - pitamo ljude koji tamo rade ili su nekada radili. Neke employer branding strategije počivaju upravo na snažnoj advokaturi samih zaposlenika. To je i logično jer ako zaposlenici nisu ambasadori vlastite organizacije, nemamo previše alata kojima ćemo uljepšati sliku koju želimo projicirati svijetu.



Što je danas trend kod optimiziranja slike o poslodavcu?


Trend je ono što ostvaruje rezultate i osnažuje poslovnu strategiju. Osobno volim aktivnosti u području employer brandinga koje se bave širim pristupom, usklađivanjem većeg broja organizacijskih tema i ne tiču se samo komunikacije neke slike na van, već ciljanim intervencijama pokušavaju utjecati na sposobnosti organizacije da ostvari svoje poslovne ciljeve ili riješi neke izazove u kojima se nalazi. Employer brand je ipak produkt puno drugih elemenata i aktivnosti i ne možemo upravljati brandom samo putem Linkedina ili karijernih sajmova.



Jesu li organizacije iskrene u svojoj employer branding komunikaciji?


Iskrenost je posebno zanimljiva tema, naročito jer organizacijama nije lako doseći neku razinu iskrenosti koju će svi prepoznati kao takvu. Cilja se na blažu verziju iskrenosti, a to je autentičnost. Bitna je autentičnost iz više razloga, ključan je taj da optimizirate investicije u komunikaciju i sadržaj, jer ako nećete biti autentični i usklađivati employee experience, trošit ćete puno novca stalno objašnjavajući nekome novom kako ste super poslodavac i vjerojatno nećete biti iskreni pri tome.



Kada je u kontekstu employer brandinga poslodavac uspješan?


Onda kada uspješno zadovoljava radne potrebe zaposlenika i svoje organizacije te podržava ostvarenje poslovnih planova (uspjeh organizacije) te troši sve manje novca na predstavljanje svoje organizacije tržištu. Najbolje tvrtke ne investiraju u reklamiranje da su super poslodavci, već u dizajn radnih sustava koji će ispunjavati planirane ciljeve i kreirati radna iskustva u kojima će zaposlenici ostvarivati svoje potrebe i ambicije.

130 views
bottom of page