Previše menadžera troši i vrijeme i energiju izvršavajući zadatke koje bi podređeni mogao obavljati jednako dobro ili čak brže. To smanjuje njihovu produktivnost i povećava operativne troškove. Mnogi menadžeri još uvijek ograničavaju svoju učinkovitost, troše vrijeme i energiju svog odjela i ne uspijevaju razviti svoje podređene ignoriranjem ili lošim upravljanjem tehnikama delegiranja.
Kako vam delegiranje može pomoći da budete produktivniji? Prenošenje odgovornosti osigurava da prava osoba obavi posao. Mnogi stručnjaci su napredovali kroz karijeru do pozicije menadžera radeći određene ponavljajuće, administrativne zadatke ili neke druge poslove koji su moguće i dosadni. Obavljati posao menadžera nemoguće je rukovanjem svim aspektima posla i bez mijenjanja takvih navika.
Uz to, teško da biste kao manager i mogli biti unaprijeđeni na rukovodeće mjesto bez uspješnog obavljanja i jednostavnih zadataka i vjerovanja da bi se vaši talenti mogli iskoristiti negdje drugdje u organizaciji. I vi ste kao manager na svom putu i razvoju imali koristi kada su vama delegirani različiti zadaci. Učinkovito delegiranje razvija osobu koja radi određen posao, dok menadžer ima vremena i energije za obavljanje drugih vitalnih zadataka.
Kako započeti delegiranje i poboljšati učinkovitost?
Ova logična pravila i tehnike pomoći će vam u dobrom delegiranju, jer pravilno delegiranje štedi vaše vrijeme, razvija vašeg zaposlenika, razvija nasljednika i motivira ljude dok im istovremeno pokazujete povjerenje i kvalitetnije razvijate odnos s timom.
Delegiranje pomaže u izgradnji vaših podređenih
Ideja koja stoji iza delegiranja je zadavanje zadataka podređenima kako biste ih razvijali i poboljšali u poslu. Ako je kvalitetno promišljeno i realizirano, delegiranje zaposlenike s niskim učinkom može pretvoriti u izvrsne. Omogućava podređenima mogućnost stjecanja praktičnog iskustva i brzog učenja. Budite jasni kako komunicirate i objasnite svrhu zadatka.
Daje vam vremena da se usredotočite na svoje najvažnije zadatke
Pametni menadžeri mogu prepoznati svoje najvažnije zadatke, mogu brzo prepoznati u kojim područjima trebaju usmjeriti svoje napore i znaju prepoznati aktivnosti na koje ne bi trebali trošiti vrijeme. Delegiranje je jedan izvrstan način kojim menadžeri maksimiziraju svoje vrijeme na poslu. Pronađite zadatke koji vam oduzimaju neko vrijeme i koje bi mogao izvršiti netko iz vašeg tima, tako da se možete usredotočiti negdje drugdje.
Veći opseg posla završi se u manje vremena
Delegirati znači i dijeliti odgovornost s namjerom izgradnje podređenih ili drugih kolega. Važno je da menadžeri mogu učinkovito dijeliti svoj posao s podređenima kako bi povećali ukupnu produktivnost tima.
Delegiranje pomaže menadžeru razumjeti jake i slabije strane kolega u timu
Jedna značajna prednost delegiranja je što pomaže menadžerima razumjeti područja u kojima njihovi podređeni imaju vrlo dobre rezultate i područja u kojima se trebaju poboljšati. To se znanje može koristiti za utvrđivanje potreba za osposobljavanjem i pružanje prave obuke za podređene. Delegiranjem možete iskoristiti snage zaposlenika kako biste poboljšali opću produktivnost organizacije.
Pomoć u izgradnji sposobnog i kompetentnog tima ljudi
Kada posao rasporedite na odgovarajući način s namjerom razvoja svog tima, kolege postaju kompetentniji. Jedna od osobina dobrih menadžera je sposobnost prepoznavanja i maksimiziranja talenata svojih podređenih. Najbolji način za optimizaciju talenta je produktivna upotreba, a to se može učiniti učinkovitim delegiranjem.
Kao što možete vidjeti iz gornjih primjera, delegiranje vam može pomoći postati djelotvorniji i učinkovitiji u aktivnostima koje ćete samo vi moći odraditi zbog odgovornosti svoje pozicije. Uvijek se pokušajte zapitati kako možete iskoristiti svoje vrijeme i može li taj određeni zadatak pomoći nekome da bude bolji u budućnosti.
Kada učinkovito delegirate, to je win-win situacija za vas, tim i tvrtku.
Comments