„Ljudski potencijali su za mene važna strateško-operativna funkcija koja zauzima centralno mjesto upravljanja aktivnostima vezanim uz razvoj zaposlenika s ciljem utjecanja na razvoj i uspjeh organizacije. Mi smo ljudi koji promišljaju, kreiraju i implementiraju one aktivnosti koje pomažu da pojedinac unutar organizacije ispuni svoju ulogu i svrhu, uz to da mu se omogući da se osjeća ispunjeno, motivirano, cijenjeno i zadovoljno-ili jednom riječju-angažirano. Pojednostavljeno, recept može biti: pronađi i zatim stavi pravu osobu na pravo radno mjesto i omogući joj da uspije u onome što radi kako bi svima bilo dobro.
Menadžeri koji prihvate kolege iz Ljudskih potencijala kao svoje saveznike, najviše profitiraju i time si otvaraju vrata za svoj osobni razvoj, profesionalni razvoj, kao i razvoj tima. Također, potrebna je kvalitetna i kontinuirana dvosmjerna komunikacija na relaciji Uprava-Ljudski potencijali jer u protivnom HR postaje samom sebi svrha.
Otpor ponekad proizlazi iz nejasne uloge i odgovornosti HR-a jer HR je odjel koji ne priznaje status quo već potiče, gura kad treba, propituje, traži, daje, reagira. Potrebno je dobro pripremiti organizaciju na uvođenje HR procesa, a to ne ide bez podrške top menadžmenta.“
Dijana Zver
U ovom Briefu Ana razgovara sa zanimljivom sugovornicom raznovrsnog iskustva u području upravljanja ljudskim potencijalima. Dijana Zver je magistra psihologije i Zamjenica rukovoditelja razvoja ljudskih potencijala u Maistra d.d.
Nakon završenog studija psihologije na Filozofskom fakultetu u Rijeci odradila je stručno osposobljavanje u području kliničke psihologije i medicine rada u privatnoj psihološkoj praksi, a nakon završenog staža i polaganja stručnog ispita radila je kao asistent u nastavi, u medicini rada te u KBC Rijeka kao organizacijski, a potom i zdravstveni psiholog.
Preseljenjem u Zagreb nastavila je raditi u području ljudskih potencijala kao HR generalist jedne dentalne poliklinike. Spletom okolnosti, karijeru je nastavila u Manpower-u kao Recruitment consultant, a iz želje da se vrati u organizaciju kao HR generalist zaposlila se u INA-i.
Maistra je došla neočekivano, ali u pravo vrijeme te joj ponudila sve ono što je tražila kod poslodavca. U veljači 2020. počela je raditi na poziciji Stručnog suradnika razvoja ljudskih potencijala dok je u studenom 2020. postala Zamjenica rukovoditelja razvoja ljudskih potencijala gdje i danas radi.
Maistra d.d. je velika hotelijerska organizacija koja posluje dugi niz godina na hrvatskom tržištu te u sezoni zapošljava blizu 4000 zaposlenika. U sastavu je Adris grupe d.d. i upravlja turističkim dijelom poslovanja Adrisa, tj. upravlja hotelima, turističkim naseljima i kampovima na 4 destinacije - Rovinj, Vrsar, Zagreb i Dubrovnik. U svom portfelju, ima 19 hotela, 11 turističkih naselja i šest kampova.
Iz kliničke psihologije u ljudske potencijale
Moj karijerni put vezan je uz različite grane psihologije te mi je rad u različitim područjima psihologije pomogao da uvidim koji su mi interesi i u čemu se osjećam najbolje.
Ne bih mijenjala svoj karijerni put jer me svako radno iskustvo nečemu naučilo, dalo mi širu sliku te mi pomoglo da shvatim što zapravo želim postići na svom poslovnom putu. Smatram kako sam imala privilegiju isprobati različite grane psihologije, odnosno moje struke i potom odlučiti što me zanima. Također, zahvaljujući raznolikom radnom iskustvu, znam cijeniti kvalitetnog poslodavca, nemam nerealna očekivanja i imam osjećaj zahvalnosti prema dobrim praksama poslodavca.
Najbolji savjet koji sam dobila u karijeri je svakako onaj da nastavim tražiti poslodavca i posao koji će me usrećiti sve dok ga ne nađem. I tako je i bilo te me put naposljetku doveo do Maistre. 😊
Unatoč tome što se u svim medijima objavljuje kako današnji zaposlenici često mijenjaju poslove te ne ostaju dugo kod jednog poslodavca, s čime bih se dobrim dijelom složila, iz prakse vidim da i dalje postoji velik broj zaposlenika koji prihvaćaju status quo i zonu komfora iako nisu zadovoljni svojim poslom ni poslodavcem. Moja poruka kolegicama i kolegama je da prvo prepoznaju i shvate što točno žele od svog posla, poslodavca i karijere, a zatim da se odvaže i krenu u potražnju. Pritom treba realno procijeniti svoje trenutne kompetencije te se nastaviti usavršavati ukoliko novi željeni posao zahtijeva nova znanja i vještine koje trenutno nemamo. Hrabrost, upornost, trud i marljivost, uz dozu realnosti i malo sreće urodit će plodom.
HR u Maistra d.d.
Poslovna funkcija Ljudskih potencijala u Maistri podijeljena je na tri organizacijske jedinice i službe: Obračun plaća, Zapošljavanje i Razvoj ljudskih potencijala, a iz naziva je lako zaključiti čime se koja jedinica bavi. Ja radim u Razvoju ljudskih potencijala gdje se bavimo aktivnostima vezanim uz zaposlenike od kada bivaju zaposleni u organizaciju pa sve dok se ne rastanemo.
Bavimo se uvođenjem zaposlenika u organizaciju, razvijamo meke vještine kroz provođenje edukacija, pratimo angažiranost i zadovoljstvo zaposlenika uz kreiranje povezanih akcijskih planova, upravljamo sustavom praćenja radne uspješnosti, organiziramo Leadership akademije za voditelje svih razina, upravljamo sustavom educiranja svih zaposlenika kroz interne i vanjske edukacije, razvijamo buduće menadžere kroz programe pripravništva i poslovne akademije te specijaliste kroz stručne edukacije, a s onima koji odluče svoju sreću potražiti izvan naše organizacije, rastajemo se uz izlazni intervju. Na što stavljamo fokus, uvelike ovisi o godišnjoj poslovnoj strategiji organizacije.
Neke od ovih procesa razvili smo na visoku razinu, neke od njih razvijamo i gradimo u godinama pred nama dok neke koji nisu spomenuti tek planiramo uvesti. Ponosna sam na naš tim, s koliko predanosti, kvalitete i truda radimo. Naš tim je zaista tim, i u dobrim i u težim vremenima. Također želim reći kako imamo veliku podršku naše HR direktorice i ostatka višeg menadžmenta u provođenju projekata i HR procesa.
Funkciju Ljudskih potencijala doživljavam kao strateško-operativni dio poslovanja i podršku poslovanju. Mi smo tu da poslovnu strategiju organizacije, u kreiranju koje bismo i trebali sudjelovati, ciljeve i viziju pretočimo u konkretne aktivnosti prema i sa zaposlenicima. Cilj nam je osigurati da organizacija trenutno i dugoročno dobro posluje i funkcionira sa strane zaposlenika i ovo je nešto što treba imati u fokusu. Pritom različite organizacije, ovisno o branši, tržištu, veličini, menadžmentu i stupnju zrelosti koriste različite strategije kako bi osigurale navedeno-neke stavljaju fokus na ugodu zaposlenika, neke na jasne procedure i procese, neke na sustav nagrađivanja itd. Time dobivamo različite kulture, klime, sustave vrijednosti, no cilj je isti.
Recept za zadovoljstvo zaposlenika
Izdvojila bih nekoliko stvari koje zajedno čine jednu cjelinu za univerzalan recept za zadovoljstvo zaposlenika, a to su: transparentna komunikacija, jasna očekivanja, pravedna raspodjela resursa te vrijeme, pažnja i poštovanje.
Kada bih imala neograničeni budžet za ulaganje u ljude, imala bih u vidu da se preferencije i želje razlikuju, pa bih popisala aktivnosti i benefite za koje smatram da bi bili zanimljivi zaposlenicima poput edukacija, korištenja usluga u našim objektima, studijskih putovanja, slobodnih dana, sportskih sadržaja, zdravstvenih benefita, opreme za rad, obogaćenog jelovnika u sklopu toplog obroka, zapošljavanja novih ljudi i sl. te omogućila ljudima da odaberu ono što njima odgovara i što im je najpoticajnije u tom trenutku.
Djelomično ove aktivnosti i radimo kroz sustav istraživanja angažiranosti i zadovoljstva zaposlenika, a pred nama je put izgradnje sustavnog i pravednog sustava nagrađivanja.
Ukoliko bih inzistirala na jednoj istoj aktivnosti za sve zaposlenike, to bi bio jedan veliki topli, zabavni i poticajni teambuilding na nekoj maštovitoj lokaciji. U skladu s epidemiološkim mjerama, naravno.
Ideali u poslu
Predanost, odgovornost i fair play su tri karakteristike koje iznimno cijenim kod svojih suradnika i zaposlenika općenito te smatram da dugoročno osiguravaju kvalitetan rad i suradnju kao i poštovanje. Suprotno, ne odgovaraju mi ljudi koji biraju stranputice i prečace u razvoju karijere te koji svoj poslovni put baziraju na oduzimanju resursa drugim ljudima.
Idealan tim čine ljudi koji dijele jednak sustav vrijednosti i radnu etiku te koji si međusobno vjeruju i poštuju. Radila sam s različitim tipovima ljudi od kojih su mi neki više odgovarali, neki manje i sve se na kraju svodi na radne vrijednosti i radnu etiku. Dok kod vrijednosti zagovaram homogenost, istovremeno smatram da je poželjno da su u timu različiti temperamenti i različiti interesi jer se time nadopunjujemo i jačamo naše snage- i individualne i timske.
Inspiracija i motivacija
Ne mogu izdvojiti jednu osobu koja me inspirira, već bih izdvojila stvari koje me inspiriraju kod drugih ljudi. Svi oni koji u današnje užurbano vrijeme uspijevaju postići balans između privatnog i poslovnog života. Također, inspiriraju me svi oni: moji kolege, naši zaposlenici i ljudi iz moje okoline koji slijede svoje snove, marljivo rade za njihovo ostvarenje i ne odustaju na tom putu.
Mene osobno usrećuje i motivira vidjeti da ono što radim ima pozitivan utjecaj na druge ljude. Važno mi je da je moj posao svrhovit i smislen. Ponekad je izazov raditi u Razvoju ljudskih potencijala jer je razvoj proces koji se ne događa preko noći pa je potrebno neko vrijeme da se primijeti pozitivna promjena, kako sa strane HR-a, tako i sa strane korisnika, no u konačnici se dočeka i pruža osjećaj ispunjenja.
Kako sam trenutno i u voditeljskoj ulozi, užitak mi je gledati kako se članovi tima razvijaju, rastu, pomiču svoje granice i pronalaze svoje mjesto.
Pored navedenog, predivno je raditi u organizaciji čiji je core business da usrećuje svoje korisnike i da im stvara osjećaje ugode, bezbrižnosti, ispunjenosti i zadovoljstva. Bit ću poštena i reći da se u trenucima pojačanog obima posla i preplavljenosti ne vodim uvijek ovim osjećajem, no kada sagledam širu sliku, radim u predivnoj industriji koja mi pruža veliko zadovoljstvo i zanimljive doživljaje.
Inspiracija za čitatelje
Kao primarni izvor novosti iz hotelijerske industrije izdvojila bih odličan interni newsletter kolega iz Prodaje i marketinga Maistre koji nam šalju novosti iz svijeta turizma u Hrvatskoj i inozemstvu. Dodatno, izdvojila bih portal kolege Gorana Rihelja, HrTurizam kao odličan izvor novosti. Od portala koji se obraćaju putnicima, a iz kojih se mogu doznati korisne stvari i za poslovni svijet, izdvojila bih Travel Advisor Vlade Šestana, zatim portal Putoholičari te magazin Place2Go.
Što se tiče područja ljudskih potencijala, Covid-19 nam je donio mnoštvo kvalitetnih HR webinara, kako domaćih, tako i stranih. Od portala bih izdvojila Talent Brief, Selekcija.hr i TalentLyft.
Volim čitati knjige i godišnje ih pročitam 20-30, što beletristike, što stručnih knjiga. Ljubiteljima ljudskih potencijala preporučila bih knjige: „Poslovna pravila!“, „The Robot Proof Recruiter“, „Organizacijska klima i kultura“ i „Angažiranost zaposlenika: Vodič za menadžere“, a ljubiteljima turizma preporučila bih: „Psihologija u turizmu“, „Tisuću dana ljeta na putu oko svijeta“ kao i „Ja, Mate svjetski“.“
Od društvenih mreža broj 1 za mene je LinkedIN bez kojeg ne mogu zamisliti poslovno funkcioniranje i informiranost.
Od osobnih aktivnosti izdvojila bih informaciju da sam dopročelnica Sekcije za psihologiju rada i organizacijsku psihologiju u sklopu Hrvatskog psihološkog društva unutar koje organiziramo online predavanja na različite HR teme te bih se ovim putem zahvalila svim kolegicama i kolegama koji su bili i koji će biti naši predavači i panelisti te koji doprinose širenju znanja. Prošlo je vrijeme zadržavanja informacija o dobrim HR praksama te mi je drago vidjeti da smo kao HR zajednica u Hrvatskoj kolegijalni jedni prema drugima u smislu dijeljenja informacija i stručne prakse.
Intervjui za posao i intervjui na poslu
Kolega Vladimir Benić me prije nekoliko godina pitao: „Kako biste sami sebi osmislili proces uvođenja u posao na ovom poslu?“, koje i dan danas pamtim i oduševljava me iz razloga što stavlja naglasak na uvođenje u posao kojeg osobno smatram jednim od najvažnijih HR procesa, provjerava kako kandidat doživljava organizaciju, posao i koliko dobro poznaje proces onboardinga i u konačnici otkriva što je osobi važno na poslu. Kvalitetan intervjuer će iz ovog pitanja moći iščitati i sustav vrijednosti ukoliko kandidat daje barem malo materijala za to u svom odgovoru.
Nisam pobornik uniformiranih pitanja za različite tipove intervjua, no ono što mogu izdvojiti je da provjerim kako osoba doživljava posao za koji se javlja da provjerimo imamo li usklađena očekivanja ili se razilazimo, zatim motive za promjenom poslova iz čega se vidi što osobu motivira i s druge strane potakne da napusti organizaciju.
Pogreške, pa razvoj
Kada bih pogriješila na poslu, uglavnom sam se potrudila sama ili uz pomoć nadređenih ispraviti grešku. Greške u poslu su normalna stvar i dio učenja, važno je kao reagiramo na njih. Najvažnije je prepoznati, priznati, ispraviti ako se može i biti spreman naučiti iz grešaka. Važno mi je naglasiti kako osobno razlikujem greške koje se događaju uslijed svakodnevnog rada od onih koje se događaju zbog nemara i izostanka truda koji rezultira kontinuiranim greškama što se pretvara u stil rada. Što se tiče grešaka koje nisu tehničke prirode i ne tiču se radnih zadataka, tu sam naučila da trebam slušati svoju intuiciju i osjećaj pri donošenju odluke o svom poslu i karijeri.
Razmjena povratnih informacija mi je bitna te je njegujemo i potičemo u Maistri. Povratnu informaciju uvijek gledam kao dvosmjeran proces čija je prvenstvena uloga osiguravanje učenja, razvoja i pronalaska uspješnijih načina rada i smatram kako je treba gledati na ovaj način. Uvijek s ciljem razvoja.
Druge karijere, drugi poslodavci
Trenutno ne mogu zamisliti da se bavim s nečim drugim, odgovara mi i posao i branša u kojoj radim. U Maistri jako zanimljivo raditi dok je hotelijerstvo za mene uzbudljiva branša koja se neprestano mijenja i nikad nije monotono. To je branša u kojoj na vidjelo dolazi ljudska usluga i kvaliteta, a korak dalje je otišla jedna kolegica s kojom sam razgovarala neki dan i koja je izrekla predivnu misao, a to je da smo mi branša doživljaja i iskustva. Moje kolegice i kolege su divni ljudi i stručnjaci koji doprinose sinergiji u organizaciji, sretna sam što imam puno kolega od kojih usvajam različita znanja.
Maistra je organizacija koja nudi perspektivu i razvoj svojim zaposlenima, razvoj karijere u horizontalnom i vertikalnom smjeru, organizacija koja te potiče na usavršavanje, djelovanje i koja ne dopušta da se uspavaš, organizacija koja prepoznaje trud i rezultate. Naravno da kao i svaka organizacija imamo neke probleme i izazove koje rješavamo, no to je standardni dio poslovanja i života jedne organizacije.“
„Kada se potpuno odmaknem od trenutnog posla, moji privatni interesi i hobiji vezani su uz pisanje, likovnu umjetnost i sport, no nisam sigurna bih li ih pretvorila u posao. Hobiji gube draž kada se pretvore u posao te ponekad zaista i trebaju ostati hobiji.
Ukoliko ne poznajem interno stanje u organizaciji, rekla bih da ne bih radila za poslodavca koji se nalazi u industriji koja se protivi mojim osobnim moralnim načelima i/ili smatram da ugrožava zdravlje ili sigurnost korisnika. U takve organizacije se nisam nikad ni javljala, bilo s otvorenim molbama, bilo na natječaj. Ukoliko imam informacija o organizaciji ili sam upoznala menadžment, tada mi je bitno i da se dogodi „klik“ s poslodavcem. Važno mi je raditi u organizaciji s čijim top menadžmentom i timom oko sebe dijelim istu viziju poslovanja i iste vrijednosti te s ljudima s kojima se osjećam sigurno i ugodno.
I za kraj…
Uspjeh je za mene subjektivno stanje kada živiš život kakav želiš i kada se osjećaš ispunjeno.
Kommentare